sluiten

Neem contact op

adres

Index Hospitality Systems
Parklaan 13
5061 JV Oisterwijk - NL

Contact

Tel: +31 (0)73 - 6579051
Fax: +31 (0)73 - 6562260
E-mail: info@indexsystems.nl

helpdesk

Tel: +31 (0)73 - 6579051
E-mail: support@indexsystems.nl

24/7 noodgeval

Heeft u buiten kantooruren een urgent probleem?

Bel: +31 (0)6 211 480 33

Nieuws

Deel deze pagina

Van der Valk Vught tevreden met Index Tafelmanagement

Met 125 kamers en ruim 500 stoelen in de restaurants, lounge en op het terras is het een komen en gaan van gasten bij Van der Valk 's-Hertogenbosch-Vught. Reden om zowel het Tafelmanagement als Reserveringen te automatiseren met het Index systeem van QSR. ‘Daarnaast stappen we over twee weken over op het Index Keukensysteem,' vertelt Jaap de Kort, F&B manager. ‘Binnen de Van der valk groep zijn wij de eerste die deze specifieke producten van Index hebben geïmplementeerd, uiteraard worden we nu op de voet gevolgd door de overige valken waarbij ik weet dat Amersfoort al van dag één af aan op deze wijze gaat werken.'
Index Tafelmanagement van QSR is een innovatief systeem dat zich met name in Amerika reeds jarenlang bij duizenden restaurants bewezen heeft, waaronder ketens als Applebee's, Wendy's and Ruby Tuesday. Uniek voor Nederland is de koppeling tussen keuken en restaurant. Het systeem is aan de wensen van Hotel Vught aangepast. ‘Elk hotel of restaurant heeft zijn eigen kenmerken. De mensen van Index doen er alles aan om te zorgen dat die binnen hun systemen ingevoerd worden. Het is een prettige samenwerking. We hadden natuurlijk een zeer korte lijn naar elkaar, het hoofdkantoor van Index zit hier om de hoek.'

Tafelmanagement maakt je werk makkelijker
Jaap de Kort is tevreden over het gebruiksgemak van Index Tafelmanagement. ‘Met één scherm heb ik nu overzicht over drie restaurants en het terras. Ik kan direct zien waar tafels vrij zijn en hoever elke tafel is. Daardoor kun je veel sneller schakelen. Je kunt gasten proactief benaderen als het iets langer duurt. Dit verbetert je gastbeleving.' Index Tafelmanagement is een uitgebreid systeem. ‘Wij breiden het langzaam uit. Je hebt bijvoorbeeld erg veel informatie over je gasten. Die kun je weer gebruiken voor promotie-activiteiten, je kunt je inkopen erop afstemmen. Ook kun je piepers koppelen. Voor gasten zodat ze weten wanneer hun tafel vrij is. Maar je kunt bijvoorbeeld ook een melding aan een kelner laten geven wanneer een tafel te lang moet wachten.' Op de vraag of er ook nadelen aan het systeem verbonden zijn valt er even een stilte. ‘Je moet je bestaande werkwijze combineren met dit systeem. De nieuwe werkwijze is even wennen, maar levert uiteindelijk alleen maar voordelen op.'

Reserveringen met twee muisklikken
Bij de receptie wordt elke ochtend direct in het programma Index Reserveringen ingelogd. Dit draait de hele dag op de achtergrond. Als er een gast belt die een reservering wil maken zit de receptionist dan ook met een klik in het systeem. Dag en tijd opzoeken, gegevens invullen en klaar. ‘Geen papiertjes of lijsten meer, nee alles direct in één systeem. Dit geeft zoveel meer overzicht. Men kan nu op meerdere plekken gelijktijdig reserveringen aannemen zonder het risico van dubbel boeken. De receptie ziet zelf bijvoorbeeld meteen of er op een bepaald tijdstip veel grote groepen tegelijk komen. Ze kunnen dan actief met ons overleggen of hier iets voor geregeld moet worden.'